Strona główna » Katarzyna Bizewska

Katarzyna Bizewska

Katarzyna Bizewska– absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, dyplomowany neurologopeda, psycholog kliniczny, pedagog specjalny, diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej (nr licencji 3554), diagnosta i terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu (ASD),  z ponadtrzydziestoletnim doświadczeniem zawodowym.

Terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta karmienia, terapeuta PDF (Pediatric Feeding Disordes), Provider Neuroflow ATS ® z uprawnieniami do diagnozy i terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego (APD)

Wykładowca akademicki m.in. na kierunkach: Logopedia, Neurologopedia, Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka. Edukator i szkoleniowiec prowadzący warsztaty i szkolenia m.in. z zakresu diagnozy różnicowej zaburzeń mowy, kształtowania i rozwijania mowy, terapii i rehabilitacji logopedycznej i neurologopedycznej, pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Specjalizuje się w diagnozie, terapii i rehabilitacji neurologopedycznej, przede wszystkim dzieci z niedojrzałością neuromotoryczną (NMI – neuromotor immaturity) Posiada uprawnienia do diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu i dysfunkcji rozwojowych z wykorzystaniem standaryzowanych narzędzi m.in.: ADOS – 2, VB – MAPP, PEP-R, M-CHAT-R/F i innych. W pracy wykorzystuje założenia metody INPP (Institute for Neuro-Physiological Psychology) i PNF  (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation). W terapii i rehabilitacji stosuje kinesiotaping logopedyczny oraz masaż Shantala, jako wsparcie problemów związanych z dysfagią, nieprawidłowym napięciem mięśniowym i zaburzeniami motorycznymi w strefie orofacjalnej oraz innymi dysfunkcjami związanymi z prawidłowym przyjmowaniem pokarmu.

W terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu stosuje techniki strukturalizacji, techniki SAZ oraz metody wspierające rozwój komunikacji, w tym z zakresu alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC) – rozwija kompetencje komunikacyjne u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji stosując model wykorzystywania AAC w aspekcie wsparcia rodziny i  placówek oświatowych.

Interesuje się powiązaniem motoryki precyzyjnej z mówieniem na poziomie neuronalnym – współzależnością między terapią ustno-twarzową a terapią ręki i stymulacją stopy.

Laureatka nagrody Ministra Edukacji Narodowej za Profilaktyczny Program Własny w Ogólnopolskim Konkursie na Alternatywne Programy. Autorka programu oraz materiałów szkoleniowych dla Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych  S. A. Realizatorka i współrealizatorka licznych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.