Rzetelna
diagnoza
Profesjonalna
Terapia
Widoczne
efekty
Profesjonalne
wsparcie
O nas
Diagnozujemy problemy rozwojowe dzieci i młodzieży, wspomagamy rodziców, programujemy i prowadzimy profesjonalną terapię, dobieramy odpowiednie narzędzia i pomoce, szkolimy nauczycieli i terapeutów.
Progressus – Ośrodek Terapeutyczno-Diagnostyczny
Działamy na terenie trójmiasta i okolic!
Dysponujemy szeregiem standaryzowanych badań i testów diagnostycznych, pozwalających zdiagnozować zaburzenia ze spektrum autyzmu już u bardzo małych dzieci.
Diagnozujemy również szereg inny rodzajów zaburzeń i deficytów u dzieci.
Kompleksowo zajmujemy się również szeroką rozumianym treningiem jedzenia, wybiórczością pokarmową oraz szeregiem problemów związanych z poprawnym żuciem, gryzieniem i połykaniem.
Zapewniamy profesjonalną diagnozę, terapię oraz wsparcie całej rodziny oraz środowiska lokalnego (szkoła, przedszkole, żłobek) do jakiego uczęszcza dziecko. Posiadamy szereg wysoce wyspecjalizowanych terapeutów, którzy podchodzą do swojej pracy z pełnym zaangażowaniem i pasją.
Poznaj naszych specjalistów
Karolina Struck – absolwentka Akademii Pedagogicznej w Słupsku, dyplomowany terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oligofrenopedagog, certyfikowanym terapeutą zaburzeń dzieci ze spektrum autyzmu, diagnosta kliniczny, terapeuta behawioralny, certyfikowany diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej (nr licencji 3583), dietetyk kliniczny, terapeutą żywienia, terapeuta PDF (Pediatric Feeding Disordes), terapeuta uzależnień, diagnosta z uprawnieniami do diagnozy
FAS/ FASD – 4 stopniowym kwestionariuszem diagnostycznym.
Posiadam uprawnienia do diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu i innych zaburzeń rozwojowych przy wykorzystaniu standaryzowanych narzędzie diagnostycznych m.in. M-CHAT-R/T, ADOS-2, VB- MAPP, PEP-R, KORP, i innych.
Katarzyna Bizewska– – absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, dyplomowany neurologopeda, psycholog kliniczny, pedagog specjalny, diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej (nr licencji 3554), diagnosta i terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu (ASD), z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem zawodowym.
Terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta karmienia, terapeuta PDF (Pediatric Feeding Disordes), Provider Neuroflow ATS ® z uprawnieniami do diagnozy i terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego (APD), diagnosta z uprawnieniami do diagnozy FAS/ FASD – 4 stopniowym kwestionariuszem diagnostycznym.
Przemysław Klawikowski– Absolwent studiów II stopnia; kierunek: Pedagogika Specjalna; specjalność: Edukacja i terapia osób z autystycznego spektrum zaburzeń ukończona na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Słuchacz studiów podyplomowych; kierunek: Integracja Sensoryczna. Terapeuta terapii NeuroTaktylnej, integracji odruchów Ustno – Twarzowych oraz integracji odruchów Dynamicznych i Posturalnych wg S. Masgutowej.
Terapeuta SAZ nie bojący się niedyrektywności w pracy z osobami z niepełnosprawnościami intelektualnymi, dla którego Wspomagające i Alternatywne Środki Komunikacji nie są obce.
Aneta Litzau – absolwentka studiów o specjalności edukacja elementarna i oligofrenopedagogika w Pomorskiej Wyższej Szkole Humanistycznej w Gdyni oraz kierunku wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością na Uniwersytecie Gdańskim. Jestem trenerem Biofeedback EEG. Posiadam certyfikat uprawniający do dokonywania diagnozy rozwoju psychoruchowego dziecka KORP, Zachowania i Emocji dziecka KOZE, oraz diagnozy i oceny funkcjonowania dziecka z deficytami rozwoju do 12r.ż. w oparciu o Profil Psychoedukacyjny PEP-R. Ukończyłam również szkolenia z: Terapii ręki, Treningu Umiejętności Społecznych, III stopniowe szkolenie terapii behawioralnej dzieci z autyzmem, Ruchu Rozwijającego wg W. Sherborne, Metody Glenna Domana , MAKATON, z zakresu diagnozy AAC.
Stale rozwijam i poszerzam swoją wiedzę, biorąc udział w różnego rodzaju kursach, szkoleniach, warsztatach.
Agnieszka Jaszke – absolwentka magisterskich studiów pedagogicznych w zakresie pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Gdańskim oraz dyplomowanym Terapeutą Integracji Sensorycznej .
Dysponuje kwalifikacjami do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych oraz do diagnozy, planowania i prowadzenia zajęć terapii SI. Swoją wiedzę i umiejętności poszerzam aktywnie uczestnicząc w wielu kursach doskonalących m.in.: kurs I i II stopnia z Treningu Umiejętności Społecznych , kurs z komunikacji wspomagającej i alternatywnej AAC. Zdobyta wiedzę wykorzystuje w codziennej pracy, by zapewnić dzieciom i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych wszechstronny rozwój psychofizyczny i wspomagać ich rodziców. Moja praca przynosi mi dużo satysfakcji i dodaje dużo pozytywnej energii do dalszych działań na polu zawodowym.
Katarzyna Dosedla – psycholog dzieci i młodzieży, absolwentka 5-letnich studiów magisterskich na kierunku Psychologia na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Praktyk metody „Dam radę” oraz metody „Jestem z Ciebie dumny” opartych na Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu. Trener EEG biofeedback, terapeuta ręki.
Ukończyłam również III stopniowy kurs terapii behawioralnej dzieci, szkolenia z zakresu „Warsztat pracy terapeuty AAC”, MAKATON, Werbogesty i inne wspomagające rozwój dziecka. Uczestniczyłam także w licznych szkoleniach superwizyjnych w zakresie: AAC i terapii behawioralnej…
Emilia Mieczkowska – pedagog specjalny z zakresu resocjalizacji, oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki oraz pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej , a także terapeutą ręki oraz AAC – Terapii komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
Posiadam doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz ze spektrum autyzmu.
Uczestniczę w kursach i szkoleniach, podczas których podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe oraz pogłębiam wiedzę. Praca z dziećmi daje mi wiele radości i przynosi ogromną satysfakcję. W swojej pracy przywiązuje dużą wagę do współpracy z rodzicami. Sposób prowadzenia terapii dobieram do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.
Na dziecko zawsze staram się patrzeć holistycznie, a w trakcie terapii stworzyć warunki sprzyjające osiągnięciu celu.
Bartosz Janowicz – psycholog.
Wkrótce więcej informacji.
Hanna Ukleja – psycholog.
Wkrótce więcej informacji.
Joanna Adamus
Absolwentka magisterskich studiów psychologicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim; specjalność: Neuropsychologia i neurokognitywistyka. Słuchaczka studiów podyplomowych; kierunek: Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej.
Zajmuję się wspomaganiem rozwoju zarówno dzieci o typowym przebiegu, jak i dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. W pracy wykorzystuję elementy psychologii pozytywnej oraz poznawczo-behawioralnej. Swoje umiejętności poszerzam regularnie uczestnicząc w kursach i szkoleniach dotyczących pracy z dziećmi i młodzieżą
Oliwia Przybyszewska
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego studiów magisterskich na kierunku logopedia ze specjalnością neurologopedia i wczesna interwencja logopedyczna.W dalszym ciągu podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w warsztatach, szkoleniach i kursach dotyczących rozwoju mowy dzieci. Ukończyłam szkolenia z Metody Krakowskiej tj. Terapia Neurobiologiczna dla początkujących, Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
Na co dzień pracuję w przedszkolu integracyjnym. Uwielbiam obserwować dzieci jak się uczą, zmieniają i rozwijają jako młodzi ludzie. Każdy mały sukces dziecka to dla mnie ogromna radość i dodatkowy bodziec, który motywuje mnie do ciągłej pracy nad własnym doskonaleniem się.
Agnieszka Gołąbek
Magister pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią pedagogiczną, oligofrenopedagog, pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeutka zajęciowa, hipoterapeuta, hydroterapeuta metody Hallwicka, terapeuta Terapii Taktylnej i Terapii Integracji Odruchów Wzrokowo- słuchowych wg S. Masgutowej.
Lubię prace z dziećmi z wykorzystaniem metod Oryginal Play Freda Donaldsona oraz Ruchu Rozwijącego wg. Weroniki Sherborne. Jestem trenerką I stopnia Sensoplastyki.